Auxilia podsumowanie I i II kwartału 2017

W obszarze sprzedaży w pierwszej połowie 2017 r. Grupa Kapitałowa Auxilia S.A. podejmowała następujące działania:


Skutecznie wdrożone zostały do sprzedaży nowe usługi odszkodowawcze dla sektora przedsiębiorstw. Na potrzeby ww. usług stworzone zostały dedykowane zespoły doradców, a wartość zakontraktowanych roszczeń wyłącznie z ww. linii biznesowych w II kwartale br. wyniosła 1.315.000 zł. Ponadto Emitent rozpoczął prace nad kolejnymi produktami, który zamierza wprowadzić do oferty w IV kwartale 2017 r.
W wyniku przeprowadzonych działań reorganizacyjnych nastąpiła poprawa rentowności kontraktowanego portfela roszczeń odszkodowawczych (rentowność rozumiana jako marża (cena) na zawieranych umowach) – w stosunku do 2016 roku. średnia rentowność pozyskiwanego portfela roszczeń wzrosła o 21%.

Ogółem w II kwartale 2017 r. Emitent zakontraktował portfel roszczeń odszkodowawczych w wysokości 8.217.000,00 zł. Wynik ten był o 73% wyższy od wartości zakontraktowanych roszczeń odszkodowawczych w I kwartale br.

W ocenie Zarządu Emitenta źródeł rosnącej wartości kontraktacji portfela roszczeń odszkodowawczych upatrywać należy w:
– o skuteczności zarządzania menedżerów sprzedaży, w tym przede wszystkim Dyrektora Zarządzającego Sprzedażą Sieci Oddziałów – Pana Jacka Birleta oraz Franczyzobiorcy – Pana Mariusza Kusia,
– o poprawie efektywności procesów rekrutacji, wdrożenia i modelu funkcjonowania zespołów terenowych w pionie sprzedaży Emitenta,
– o wdrożeniu do sprzedaży nowych usług odszkodowawczych,

W obszarze finansowym aktywność Emitenta koncentrowała się na poprawie jakości controllingu finansowego. W połączeniu z wcielonymi w życie z początkiem II kwartału br. zmianami zasad rozliczeń w pionie sprzedaży (zmiany zorientowane na poprawę rentowności kontraktowanego portfela roszczeń oraz na efektywność funkcjonowania sieci sprzedaży) w rezultacie Emitent zdołał zoptymalizować koszt sprzedaży o 11% w stosunku do II kwartału 2016 r. i o 45% w stosunku do I kwartału 2017 r.

W obszarze obsługi prawnej spraw klientów podjęte zostały przygotowania do automatyzacji i skrócenia czasu obsługi spraw klientów na etapie przedsądowym.

W obszarze procesów wewnętrznych ukończona została procedura Systemu Utrzymania Klienta w Grupie Kapitałowej Auxilia S.A.